HANDBOLL VÄST

Rapport från årsmöte lördagen 23 mars

Handbollförbundet Västs årsmöte genomfördes i lördags i Partille Arena. En del omval och nyval gjordes av styrelse och andra förtroendevalda.

I lördags 23 mars var det årsmöte för Handbollförbundet Väst i Partille Arena. Mötet var ett hybridmöte, delvis både fysiskt och digitalt. Totalt deltog 36 föreningar med rösträtt.

Vid föregående årsmöte beslutades att gå ner till en styrelse bestående av ordförande + åtta ledamöter. Med detta är vi nu efter sammanslagningen framme att vid årsmötena välja två ledamöter av vartdera könet.

Under valberedningens arbete uppstod situationen att samtliga fyra valbara styrelseledamöter tackade ja till att stå till förfogande att bli omvalda. Det medförde att 3 män och en kvinna var aktuella för omval, vilket går emot stadgarna.

Ordförande medgav att han är väldigt nöjd med hela befintliga styrelsen och för att finna en så bra lösning som möjligt har valberedning fört samtal med Jimmy Grandin och föreslagit att han ersätts med Isabelle Westin (Småland) så stadgarna följs. Göteborg är fortsatt representerat av tre personer i styrelsen.

Då Jimmy enligt valberedningen gör ett bra och uppskattat arbete för förbundet så pekade valberedningen på möjligheten för styrelsen att adjungera honom för fortsatt arbete. Styrelsen meddelade på årsmötet att de avser att följa detta förslag.

Valen som gjordes under årsmötet var enligt följande:

Ordförande för en tid av ett år:
Mattias Nord

Ledamöter för en tid av två år:
Bengt Alm
Björn Rafton
Eva Mässing
Isabelle Westin (nyval)

Ledamöter med ett år kvar av mandatperioden:
Pia Solefors
Jan Karlgren
Peter Idehöhn